Egy az IGAZ

2014.04.13 10:13

Ha egy emberrel nagyjából tisztában vannak, akkor körülbelülre tudják azt is, mire számíthatnak tőle. Valakit arrogánsnak tartanak az őszintesége miatt, mégis kikérik a véleményét. Ha nem egyezik az övékkel, jobb esetben semmibe se nézik.
Ha kikérik a véleményem, én elmondom. AZ ÉN szubjektív véleményemet kérték, nem azt, amit szerintem elvárnak tőlem. Én az igazat mondom. Arra válaszolok, ami a kérdés: nem terelek, nem körítek, nem megfelelek, nem mások gondolatát mondom.
Ha valaki szöges ellentétét vallja annak, amit én, elfogadom olyannak, amilyen. De ha valaki tűzzel-vassal rám akarja erőltetni a magáét, azt nem szeretem. 1 igazság van: ez így igaz. 
De ha én azt állítom egy kockáról, hogy 8 csúcsa van, mért kell föltétlen azon erőlködni, hogy szembeállítsuk azzal, hogy "márpedig egy kockának igenis 6 oldala van"? Igaz mindkettő: de más az én szempontom, más a másiké. Az ugyan valóban igaz, hogy 8 nem egyenlő 6: a probléma csupán annyi, hogy az egyik a csúcsaira vonatkozik, másik pedig az oldalaira. 
Aztán jön a segítő harmadik, hogy segítsen eldönteni a kérdést és ezzel véget vessen a vitának. Azt mondja tehát, hogy márpedig a kockának általában 12 éle van.
A 4. személyű hallgatóság pedig elgondolkodik: hogy kapott ez 12-t? Először kivonja a 8-ból a 6-ot, majd fordítva. Aztán összeadja őket: na, ez a szám már közelít - gondolta. Még egy rakás más művelettel próbálkozott, de nem jutott el a kívánt eredményre. Közbevágta hát: nem 12, hanem 14. A segítő harmadik pedig azt felelte erre: ez az eredmény nem jó, számolj utána még egyszer.
Ahogy ott szenvedett a számolással, rájött, hogy a 12 pont kétszer annyi, mint a hat. Ezen észrevételét megosztotta a többiekkel, melynek eredményeként rámförmednek mindhárman, hogy "akkor te, nyolcaska, kiestél, ugyannis az igazság köztünk van és te abszulút tévedésben vagy". A 4. tovább hallgatta a beszélgetést, amit már csak ketten folytattak tovább. Egyszerre csak fölkiált: "Hé, figyeljetek csak! 12+6, az együtt 18, aminek a fele 9 és ez csupán eggyel nagyobb 8-nál. Bocsássuk meg neki ezt a pici tévedést, biztos elszámolt valamit.". De 8-aska akkorra már nem volt ott. Pedig talán örült volna annak, hogy nem neheztelnek rá. Minden esetre én örülök annak, hogy 8-aska többé be se tette a lábát oda.