Az öregek bölcsessége

2014.04.13 10:11

Egy délelőtt Szőregen jártamban az orrom előtt mászott el a buszom, ami engem kapásból haza hozott volna. Talán 3 percet ülhettem egyedül a váróban, amikor egy láthatóan idős hölgy odajött bámulni a menetrendet. Nézi... nézi egész tanácstalanul (bizonyára otthon felejthette a szemüvegét, bár nemigen láttam, hogy bármit is keresgélt volna.
5 minutával később felém fordul (volt köztünk kb. 3 méter) és 2 kamion hangulati aláfestésének kíséretében a maga kis remegő-nyöszörgő hangján megkérdezi (valószínűleg azt), hogy mikor jön a következő busz. Elmagyarázom neki, hogy kb. 10 perce ment el az egyik, de ugyancsak kb 10 perc múlva jön a következő.
1-2 lépésnyit felém közelítve elmesélte nekem, hogy a szeme alatt azért van vérömleny, mert hétfőn beverte az orrát, ami (elmondása alapján) a következő módon esett:
- Bementem a Plázába vásárolni, mert nyílt egy újabb könyvesbolt, de ilyen üvegfalas üzlet volt. És képzelje mán el, NEM TUDTAM BEMENNI! (Teszi hozzá kissé indulatosan.)
Az ajtónak olyan kis hely volt kihagyva (eközben bizton mutogatja a kb 20 centis szélességet), és olyan csillogósak voltak az üvegek, hogy nem lehetett észrevenni és nekimentem. (Panaszolta.) Megáll az ember esze! ilyen ÉLETVESZÉLYES dologgal a 2. vh. óta még nem találkoztam! Elmentem azonnal a kórházba, megröntgeneztek erről is, arról is, meg szemből is. Igaz, kaptam az orvosomtul gyógyszert, de a fene váltja ki! Majd meggyógyul. Jaj, de bárcsak ne lenne ilyen csúnya! (Sóhajtott panaszosan, midőn orcájának hamvas gyönyörét elveszté. Ekkor határozottan mutogatni kezdte az arcán lévő foltokat.) De BIZONY följelentettem a boltost!!! Hát hogy képzelik! Ebbe valaki akár még bele is halhat! (Ujjé, jó napjuk volt a rendőröknek!)
Sajnos sok rohadt k... dolog van ezen a világon!... (Ezt pedig egy sor politikai ömlengés, valamint a FIDESZ szidása követte.) De ÉN látom ám, hogy mit művelnek! Követem őket pontról-pontra! Én kérem MINDEN REGGEL megveszem a BLIKK-et, abban pedig minden benne van feketén-fehéren: KÉP, NÉV, CIKK! (Sikerült hozzájutnia a lehető "leghitelesebb" hírforráshoz.)
De a Kádár, az olyan jó ember volt! (Itt következett egy igen hosszú történelmi áttekintés a polgárság helyzetéről.) Ő is a Rózsadombon lakott, de annak az embernek nem volt semmije, csak tényleg egy picike villája. (Viszont gyanítom, hogy ennek a kis "jelentéktelen" villácskának azért még a legszegényebbek is bizonyára örülnének.)