Anyák napjára

2022.04.23 00:56

Most megosztom veletek  annak rövid történetét, miként lettem én deviáns, váltam kívülállóvá az utca embere számára. Talán nem a legvidámabb történet a világon, de lennie kell olyannak is, aki emlékezteti a jó népet arra is, hogy ez a nap bizony nem mindenki számára jelent méztől csöpögő, verőfényes napot (sokan vannak így ezzel ilyen-olyan okból kifolyólag, még ha furcsán is hangzik). Fogadlátok tőlem szeretettel!

 

 Nem kívánt gyermek

Anyám, anyám, mit csinált:
Főnökével együtt hált,
Használtak egy kis raktárt.

Védekezni nincs idő;
Szenvedélyes szerető:
Az ösztön biz’ nagy erő.

Házassága szétbomlott,
Mikor mindent elmondott,
Így ő az utcán landolt.

Velem nem számolt viszont.
Kelletlenül ki is tolt,
Mellékelve az iszonyt.

Soha nem volt hibája:
Rámkent mindent, mi bántja.
Én voltam az ő baja.


……………………
 

Ha hibázott, ordítozott,
Engem mindennek lehordott:
Nem szeretett. Meglátszódott.

Végig én ittam a levét:
Szó ne érje az ő nevét!
Engem büntetett mindenért.

Nem vállalt felelősséget:
Ahány férfi, mind lelépett;
Én voltam, ki miatt így lett.

Punk bandához csatlakoztam.
Nem érdekelte, hol voltam,
Csak neki ne legyek útban.

Más városban, hőben, fagyban,
Vigaszt kerestem a dalban,
Éjjel-nappal kódorogtam.

Nem kerestem fel őt többé.
Egész múltam váljon köddé,
Nem leszek oly rút felnőtté.

Anyák napját nem ünneplem:
Kikent-kifent halott, jégben.
Gyűlölt engem, s nem tisztelem.